Relax en de Familie Cousteau

29 september 2014 - Menjangan, Indonesië

Laten we maar beginnen bij de zondag, tja een rustdag hier in Bali daar houden wij ons dan maar aan. Alleen een klein probleem Winwin heeft ook een rustdag........ Ja en al het extra eten dat zij heeft gemaakt hebben wij natuurlijk al weer opgegeten dus moeten wij zelf aan de slag. Winwin heeft er wel voor gezorgd dat de boodschappen in huis zijn dat dan weer wel! Ton heeft toast gemaakt ik eieren gebakken en de kids de tafel gedekt fruitsalade staat in de koelkast wat wil je nog meer. Kijk wij kunnen ook voor een lekker ontbijt zorgen.

Voor lunch hebben Sanne en Bart bedacht om french toast te maken, recept opgezocht via internet en aan de slag. Nou die toast was heerlijk voor herhaling vatbaar. Er moest natuurlijk ook nog gezwommen worden en geluierd, ppfff hebben wij ook weer gehad.

In Lovina zit een Beach Club daar gaan wij vanavond eten, wij worden om 15:00 uur opgehaald kunnen wij nog ff relaxen aan het strand. OMG wij worden opgehaald door een golfkar....... zie je ons al zitten in dat karretje de gewone weg op. Ben zo blij dat het vanavond donker is als we terug moeten whahahahaha. Het is een leuke strandtent, wij hebben heerlijk aan het strand gelegen. De vissersbootjes in de gaten gehouden ook hier is het heerlijk rustig. Zelfs Bart heeft een Bintang op, hij gaat het leren. S'avonds op het strand gegeten was lekker hoor maar wij vinden Winwin de beste kok van Bali!

Vandaag gaan wij snorkelen op Menjangan Island. Wij worden om 9:00 uur opgehaald gelukkig is Winwin al vroeg aanwezig om een heerlijk ontbijt voor ons te maken. Wij zitten in een groepje van 10 met nog 2 Nederlanders en 4 Chinezen...... Wat een mafkezen zijn dat zeg. De Nederlanders gaan ook snorkelen de Chinezen duiken, ze hebben alleen 1 probleem ze kunnen geen van alle zwemmen whahahaha je kon mij wegdragen. Wij moesten ongeveer zo'n 1,5 uur met de auto en nog een 30 min. Met de boot. Het eiland ziet er schitterend uit een baai met spierwit strand en aqua blauwe zee echt mooi. Wij krijgen instructies waar te gaan snorkelen en gaan van de boot af het eiland op je kan van het strand snorkelen. Sanne en ik gaan als laatste van boord en de duikinstructeur vraagt aan de Chinezen kunnen jullie zwemmen, nee hihihihi hij kreeg haast een hartverzakking wij lachen en hebben hem strekte gewenst!

Nou wij onze flippers aan duikbril op en de zee in, jeetje wat een vissen zeg echt geweldig mooi. Bart heeft zelfs Nemo gespot! Een hele mooie plek om te snorkelen, wij zijn zo dik 1,5 uur in het water voor we terug gaan naar het strand. Daar staat de gids op ons te wachten met de lunch nasi nou was niet verkeerd hoor wij hadden honger na deze inspanning. De duikinstructeur komt nog ff een praatje maken met ons, whahaha hij kan er niet over uit dat die Chinezen niet kunnen zwemmen, wij lachen hij als een boer met kiespijn. Vond het wel zielig voor hem hij had eigenlijk een vrije dag maar viel voor een collega in...... Ik zeg tegen hem je had beter in je bed kunnen blijven.

Wij zijn nog een stukje gaan lopen langs het strand, helemaal verlaten en zo mooi! Ton en Bart zijn weer gaan snorkelen,Sanne en ik hebben genoten van het mooie eiland. Ja toen moesten wij weer terug naar de bewoonde wereld. Boot in naar het vaste land en de auto weer in. Krijg ik nog ff ruzie met die stomme Chinees, we zitten met 10 man in die auto geen airco wil hij het raam dicht doen. Nou dacht het niet stomme Chinees ga lekker loempia's vouwen dat raam blijft open! Whahahahahaha dat heb ik hem ff duidelijk gemaakt op z'n Rotterdams!.

Wij waren om 17:00 uur thuis in de villa waar Winwin heerlijk voor ons stond te koken, saté met Nasi en pindasaus, salade en fruit wat een verwennerij. Nog een plons in het zwembad genomen biertje gedronken het was een Top dag!

Morgen gaan Bart en Sanne weer naar huis hebben Ton en ik nog 2 dagen rust! Nee hoor wij vonden het hartstikke gezellig dat ze er waren. Mooie trips gemaakt bijzondere dingen gezien en veel gelachen daar gaat het om in het leven. Kids een goed vlucht naar huis wij zien jullie vrijdag xxx.

Doei doeiiiiiiiiiii

1. Hans:
    29 september 2014
    Ziet er weer geweldig uit! Mooie foto's, wie had er een onderwatercamera? Die chinezen inderdaad een onbeschoft volk, hadden wij in Canada ook afgelopen zomer. Lekker hoor die nasi maar eh nog wat anders op het menu of ...? Van het weekend lekker aan de mosselen met een wijntje hahahaha. Fijne dagen nog en Sanne en Bart een goede terugreis.
  2. Louis rijsdijk.:
    29 september 2014
    nou dat was weer een top weekend en gelukkig winwin weer in de keuken.bij AZ is het een chaos van basten stopt als hoofdtrainer en wordt Aas.van pastoor die is weer ontslagen en er komt een rechtzaak misschien wat voor Sanne,nu komt van der Brom als hoofdtrainer en Marco als ass.Sanne en Bart goeie reis alle de groetjes wil en louis
  3. Sjaan:
    29 september 2014
    geweldig mooie foto:s wat genieten jullie zeg dat is een vakantie om nooit te vergeten Sanne en Bart een hele goede vlucht ik hoor je wel als je jullie thuis zijn kus ma oma
  4. De Klerksen:
    30 september 2014
    Haha duiken zonder te kunnen zwemmen, geweldig.
    Nog even aan de nasi en sate en dan op naar de boerenkool.
  5. Louis rijsdijk.:
    1 oktober 2014
    city roma 1 1. parijs barcelona 3 2. nicosia ajakkes 1 1 nicosia stafschop kado goeie reis als we je niet meer horen xxxxxx
  6. Ellepel:
    1 oktober 2014
    Er is een tijd van komen er is een tijd van gaan, ik wens jullie een goede vlucht toe. Xxxx
  7. Sjaan:
    1 oktober 2014
    ik wens jullie een goede vlucht toe tot Vrijdag kus